понедельник, 18 сентября 2017 г.

Tusen tack och hej då!

Tusen tack och hej då!




Förra veckans roligaste utflykt blev till Bomässa i Linköping, Vallastaden 2017. Jag tror att jag hann med att besöka 90 procent av alla lägenheter och hus som var öppna. Gladast blev jag av arkitekturen, den var kanske inte alltid var den mest innovativa men väldigt variationsrik. Villervalla kanske man kan tycka men jag blev glad av alla intryck och att man vågat att blanda så mycket olika stilar på liten yta. Här fanns det något att upptäcka i varje kvarter.






Vad fanns det bakom de fina fasaderna? Gladast blev jag över att de ljusa träglolven, de generösa takhöjderna som var mer regel än undantag och de trevliga visningsvärdarna. Mina favoriter var lägenheten två rum och grön, älskade den okonventionella planlösningen. Överhuvud taget gillade jag loftlägenheterna, känns som ett spännande bostadsalternativ. Lettariors båda lägenheter hade jag gärna flyttat in i, så även Hökerums betongdröm. Några av de bostäder jag så gärna hade velat kika in var tyvärr stängda den dagen jag var där.


Det här är mitt sista inlägg för Hitta hem. Cirkeln är sluten, Pella Hedeby och jag startade bloggen 2011 bland annat inför 2012 års bomässa i Annedal och nu avslutar jag med ett inlägg om 2017 mässa. Jag har valt att lämna JM för nya äventyr tillsammans med min gamla kollega Pella och Lotta Agaton. Tack, tack alla ni som har följt bloggen och för alla fina kommentarer och ert engagemang, det har varit en ära att få dela mitt arbetsliv med er. Jag hoppas ni fortsätter att inspireras av fina hem och inredningar och att våra vägar möts på andra sociala platser. Tusen tack!


På JM händer det massa spännande saker framöver så glöm inte att kika in på JM och JM inspiration.

































Original article and pictures take hitta-hem.blogspot.se site

Комментариев нет:

Отправить комментарий